카테고리 없음

비즈니스에 많이 쓰이는 필수 영단어 10개!

티스토리하는 라이언 2023. 2. 22. 20:40

오늘은 업무를 진행할 때 많이 쓰이는 영단어 10가지를 소개해보려고 합니다~ 한국에서도 업무 중 많이 쓰이는 단어들인데요. 더 깊게 정확한 의미와 쓰임새를 알아보겠습니다.

영어 단어를 공부할 때 가장 좋은 방법은 영문 설명을 찾아보는 것이죠. 영어 실력을 빨리 늘리는 데에도 도움이 되고, 더 정확한 의미를 파악하는 데에도 도움이 많이 됩니다.

그러면 가장 먼저 영단어 10개와 영문 설명을 확인해 보겠습니다!

Agenda
- a list of items to be discussed at a meeting

Budget
- a financial plan for a specific period of time

Client
- a person or organization that uses the services or advice of a professional person or company

Deadline
- a specific time or date by which something must be completed

Employee
- a person who works for a company or organization and is paid to do so

Invoice
- a document that shows the products or services that have been provided, along with the cost and payment terms

Marketing
- the process of promoting and selling products or services

Productivity
- the rate at which work is completed, typically measured by the amount of work done per unit of time

Proposal
- a document that outlines a suggested plan or idea and provides a rationale for its implementation

Sales
- the process of selling products or services to customers

모두 익숙하실 수 있는 단어들인데 먼저 한글 해석을 확인해 보겠습니다!

  • Agenda - 논의할 항목 리스트
  • Budget - 예산, 재정 계획
  • Client - 고객, 의뢰인
  • Deadline - 마감 기한
  • Employee - 직원, 종업원
  • Invoice - 송장, 청구서
  • Marketing - 마케팅, 판매 촉진
  • Productivity - 생산성, 생산성 수준
  • Proposal - 제안서, 계획서
  • Sales - 판매, 매출


영문 설명만 보았을 때보다는 좀 더 쉽게 이해가 됩니다~

그렇다면 이러한 단어들을 일상 업무 중에 어떻게 활용할 수 있을까요? 바로 알아보겠습니다!

  • Can we set up a meeting to discuss this further?
  • We need to meet our quarterly sales targets.
  • I need to file an expense report for my business trip.
  • We have a tight deadline to complete this project.
  • Can you please send me an updated version of the proposal?
  • We need to review our budget and make some adjustments.
  • Our team needs to work on improving productivity.
  • We are launching a new marketing campaign next month.
  • I will send you an invoice for the services we provided.
  • We are hiring a new employee for our sales team.


이렇게 활용해보실 수 있습니다. 아래에서 정확한 해석도 바로 확인해보세요!

  • Can we set up a meeting to discuss this further? - 추가적으로 논의하기 위해 회의를 잡을 수 있을까요?
  • We need to meet our quarterly sales targets. - 분기별 매출 목표를 달성해야 합니다.
  • I need to file an expense report for my business trip. - 출장 경비 보고서를 제출해야 합니다.
  • We have a tight deadline to complete this project. - 이 프로젝트를 완료하는데 시한이 매우 촉박합니다.
  • Can you please send me an updated version of the proposal? - 최신 버전의 제안서를 보내주시겠어요?
  • We need to review our budget and make some adjustments. - 예산을 검토하고 일부 조정이 필요합니다.
  • Our team needs to work on improving productivity. - 우리 팀은 생산성을 향상시키는 데 노력해야 합니다.
  • We are launching a new marketing campaign next month. - 다음 달에 새로운 마케팅 캠페인을 시작합니다.
  • I will send you an invoice for the services we provided. - 우리가 제공한 서비스에 대한 청구서를 보내드리겠습니다.
  • We are hiring a new employee for our sales team. - 우리는 판매팀에 새로운 직원을 고용하고 있습니다.


도움이 되셨길 바라며 오늘은 여기서 마치도록 하겠습니다. 좋은 하루 되세요❣️